100 gamification gondolat

100 gamification gondolat

3. A Rubik-kocka

2019. március 07. - JaB-En

Mérő László előadásaiban visszatérő elem a Rubik-kocka története. Vajon mi tette sikeressé, ezt a "minden játéktervezési elvnek ellentmondó" objektumot?

250px-rubik_cube.png

Nincsenek különleges színei. Nem vonzó a formája. Nincs története. Se nem hasonlít kiskutyára, se G.I. Joe figurára, sem autóra. Ez egy színes műanyag kocka, aminek a lapjait el lehet forgatni. Hogy a csudába lett ebből világsiker?

Használjunk fel egy, a közösségi médiából ismert trükköt a kocka eladásához: "ezt az összekevert, 3x3-as kockát az emberek 99,9%-a nem tudja önállóan kirakni". Ma hányan kattintunk rá egy ilyen headlinera? Pedig már mennyit okultunk, hogy nem kell minden click-baitre ráharapni. Nos, a Rubik-kocka egy click-bait jellegű termék volt egy olyan korban, amikor még nem volt internet, és az emberek szomjaztak a kihívásokra.

A Rubik-kocka a könnyűnek látszó nehéz kihívás. Ráadásul annyira egyszerű, hogy a külső feltételek változtatásával számos további kihívás-kombináció hozható létre belőle (pl. rakd ki időre, légy a leggyorsabb, becsukott szemmel, fél lábon állva, közben mondj verset, stb.) Vajon mi képesek vagyunk a Rubik-kockához hasonló kihívásokat megfogalmazni?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://100gg.blog.hu/api/trackback/id/tr3214670985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása