100 gamification gondolat

100 gamification gondolat

9. Rettegés a FOMO-tól?

2019. június 01. - JaB-En
Azt gondolom, hogy a FOMO (fear of missing out - a dolgokból való kimaradástól való félelem) a reaktív életvitelből következik. Ha a napirendedet nem Te, hanem a külvilág eseményei határozzák meg, akkor végső soron igyekszel mindig a történésekhez igazodni, nehogy valamiből kimaradj.
 
A digitális világban rengeteg olyan trigger ér, amelyek azt az üzenetet közvetítik, hogy épp történik valami, amivel tennivalód lenne. A reaktív életvitelt folytató emberek ezeket figyelik, ezektől függnek, idővel pedig frusztrálttá válnak tőlük.
A pszichológusok közt akadnak, akik az érzelmi kötődési hiányával magyarázzák a FOMO-t. Én azt mondom, hogy a FOMO oka inkább az, hogy nincs se kötődés, se tudatos tervezés, amely a triggereken való hánykódást csillapítaná. Ha képes vagy előre gondolkodni, tervezni, akkor Te magad leszel a triggerek forrása, és ezzel akár teljesen elkerülheted a FOMO-t!
25414032977_b8c04c371e_b.jpg
Próbáld ki!
Ha úgy érzed, hogy túlságosan videojáték / telefonfüggő vagy, tervezd meg a napodat! Írd fel egy lapra, hogy mikor mit fogsz csinálni, és jelöld meg, hogy mit sikerült belőle teljesíteni! Nem baj, ha szerepel a tételek közt a játék vagy telefonozás, a lényeg, hogy tarts be az előre meghatározott korlátokat! Próbálj meg egy héten keresztül minden nap minél pontosabban tervezni!

A bejegyzés trackback címe:

https://100gg.blog.hu/api/trackback/id/tr3614873524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása